1. 2. 2021

Menu: Obsah -> Struktura

Editace stránky ve Struktuře

Editace stránky je rozvržena do dvou tabů:

  1. 1. Struktura - odkazující stránky, nastavení, texty a metadata stránky

    Vytvoření nové položky / stránky:

    Vytvoření nové podpoložky / podstránky:

    Přesunutí / posunutí stránky

    • Uchopte danou podstránku za ikonku přesouvání (vlevo před názvem podstránky)
    • Držte ji a přesouvejte ji pomalu tam, kam potřebujete.
    • Šedá plocha Vám ukazuje, kde se stránka vloží
        - posouváte li nahoru nebo dolu, měníte umístění
        - posouváte li doprava nebo doleva, měníte hloubku zanoření
        - nechcete li přesun uskutečnit, přesuňte stránku mimo do bíle plochy, její okraj zčervená - tam ji pusťte, stránka se tak vrátí na svou původní pozici
    • Po nalezení správné pozice stránku pusťte.

    Odstranění stránky/položky

    U dané stránky/položky klikněte na ikonku koše. Pokud je ikona koše nevýrazná, stránka/položka nelze smazat.

  2. 2. Galerie - editace přiložené galerie (tab galerie se zobrazí, pokud je vybrána galerie, viz. obrázek níže), správu galerií naleznete v menu Obsah->Galerie

1. Struktura 

Odkazující stránky

  • Seznam stránek odkazující na danou stránku

Nastavení stránky

  • Název v menu - zobrazený název stránky v menu
  • Jmenný identifikátor - slouží k identifikaci - odkaz na danou stránku v rámci e-shopu, tento text musí zůstat nezměněný, pokud není dáno jinak.
  • Obrázek - vyberte obrázek k dané stránce (pokud je nastaven)
  • Typ stránky - vyberte typ dané stránky, viz seznam:

    • Odkaz na jinou stránku - v případě odkazu na jinou stránku, vyberte stránku ze seznamu, na kterou má daná stránka odkazovat:

  • Galerie - vyberte nebo vytvořte novou galerii:

  • Zobrazit v menu - zobrazení názvu stránky v menu
  • Vlastní podmenu - vytvoření vlastního podmenu
  • Jednoduché podmenu - vytvoření jednoduchého podmenu

Nastavení XML Feedu pro kategorie

Nastavení pro XML Feedy se zobrazí pouze tehdy, pokud je vybrán typ stránky: 

  • D:Produkty: Eshop
  • D:Produkty: Seznam
  • D:Produkty: Seznam s rozcestníkem

Přejít na: URL adresy XML feedů zboží, RSS

Texty stránky

  • Nadpis stránky (H1) - nadpis stránky
  • Text stránky - obsah stránky, lze vkládat obrázky, videa, atd.
  • Perex - krátký text / popis stránky, lze vkládat obrázky, videa, atd.

Metadata (SEO)

  • Titulek stránky - nadpis stránky zobrazený v prohlížeči:

    Proč si dělat práci s vyplňováním title?

    Vyplňování položky 'title' je velmi důležité!

    Jediný hlavní důvod je, že snad každý chce získat návštěvnost z vyhledávačů:

    1. ve vyhledávačích Seznam a Google se zobrazuje jako název odkazu na který lidé klikají, viz:  http://www.google.cz/search   (to všechno jsou TITLE). Pokud se nevyplní, může výsledek vypadat například takto: http://www.google.cz/search (v tomto případě by nejspíše bylo vhodnější kdyby lidé klikali na  "konkrétní název článku" než na "detail článku")

    Další místa kde se title používá:

    1. pro Facebook (rovnou si title stáhne a zobrazí při sdílení odkazu)
    2. zobrazuje se na horní liště okna prohlížeče

  • Url stránky - např. kontakt, e-shop, o-nas, blog, atp.

    Je adresa dané podstránky - zobrazuje se za doménou webu v adresním řádku prohlížeče - proto musí být jedinečná (nemohou být dve stejné url adresy na jednom webu).

    url

    Je vhodné když URL adresa:

    • obsahuje klíčová slova dané podstránky - to o čem na dané podstránce informujete
    • je krátká (jenom pár slov)
    • není podobná s jinou URL adresou na webu.

    Slova v url adrese je dobré oddělovat mínuskem/pomlčkou: smyslena-url-adresa-slovo-1-slovo-2-konec. Jinými slovy, místo mezery dáváme pomlčku. Pozor, nepoužívejte podtržítko na oddělování, toto je špatně: toto_nepuzivejte_je_to_spatne.

    Nepoužívejte také ani diakritiku a speciální znaky, jako jsou třeba: é ? # ž ů č á  ....


    Důležité: na každé podstránce e-shopu by měl být title a descritpion jedinečný, není vhodné, aby se jejich obsah na různých stránkách opakoval, nebo byl příliš podobný.

  • Meta Description - stručný popis stránky, který se použije pro vyhledávače - google, seznam, atd.

    Obsah položky je ve vyhledávačích zpravidla vypsán pod odkazem. Jako příklad můžeme uvést následující odkaz: http://www.google.cz/search. Pokud se description nevyplní, může výsledek vypadat například takto: http://www.google.cz/search .
    V důsledku nevyplnění description google nevěděl co má zobrazit.
    Místo zobrazeného textu "RSS výstup z webu RSS výstupy. RSS výstup článků · RSS výstup turnajů. Zobrazení celého článku. Turnaj" by jistě bylo vhodnější zobrazit konkrétní popis co hledající na dané podstránce naleznou .

    Jak správně vyplňovat title a description

    title a description

    Title by měl obsahovat maximálně 60 až 65 znaků, description pak maximálně 200 až 250 znaků, vždy včetně mezer. Obsah title je velmi důležitý pro SEO (optimalizace pro internetové vyhledávače). Obsah description lze považovat za informační text, který může lidi přesvědčit k návštěvě Vašich stránek, může proto obsahovat např. marketingová sdělení.

2. Galerie 

  • Editace galerie pro danou stránku

Vyzkoušet E-shop zdarma x

  • Váš E-mail *

Přístup do administrace E-shopu Vám zašleme na zadaný email.

Individuální řešení e-shopu x

  • Váš E-mail *
  • Popis Vašeho e-shopu. (funkce, grafika) *

Po odeslání vašeho E-mailu Vám na něj obratem odepíšeme.